Henrik Berggren

 
 
Henrik Berggren, sångaren i Broder Daniel, har ME. Artiklar om hans återkomst och hans sjukdom har florerat ett tag men jag har inte läst det förrän nu. Det som slog mig när jag läste artikeln var att jag alltid förknippat BD med "mitt friska liv". När jag var elitidrottare så älskade jag att ta långa power walks. I full fart gick jag tillsammans med Shoreline, gata upp och gata ner. Det var en skön känsla och musiken passade perfekt till att rensa systemet och fylla på med endorfiner. Det hela känns lite ironiskt med tanke på hur våra vägar nu möts igen. Denna gången förenas vi i saknaden av våra tidigare liv.
 
Vi har valt olika sätt att tackla sjukdomen och jag hoppas att Henriks väg inte förstör hans framtid. Som van MEare blir jag lite skraj när jag läser att han tar mediciner som hjälper honom att pusha sig över gränsen. Det är just detta som gör att man kan bli permanent försämrad. Trots mediciner så finns sjukdomen kvar och slutar man lyssna på den så får man betala dyrt. Jag förstår varför han väljer att kliva över gränsen och jag hoppas han är rik...
 
Vill du läsa artikeln så finns den här
 
http://www.etc.se/kultur-noje/henrik-berggren-jag-har-avundats-den-normala-tillvaron?sida=1

Kommentarer:

1 Nilla:

Jag tyckte också det lät farligt med hans medicinering när jag läste om den. Kram

Kommentera här: